خانه / دانلود / پاورپوینت گیاه دارویی چوچاق

پاورپوینت گیاه دارویی چوچاق

پاورپوینت گیاه دارویی چوچاق

 

پاورپوینت گیاه دارویی چوچاق

پاورپوینت گیاه دارویی چوچاق شامل ۲۰ اسلاید با فرمت PPT است که به معرفی، خواص دارویی و گیاه شناسی چوچاق می پردازد. این فایل به صورت اختصاصی توسط تیم تحریریه سایت پروژه ها تهیه و تنظیم شده است.

گوشه ای از توضیحات:

گلبرگ های این گیاه ایستاده قرار گرفته اند و پولک های نهنج آن سوزنی است و کمی طویل تر از کاسه و محکم است. زمان گل دهی این گیاه اردیبهشت ماه است. گونه های مختلف این جنس در آناتولی، ماورای قفقاز، عراق، جزایر ازه، سوریه، فلسطین، لبنان، عربستان، ترکمنستان، افغانستان، پاکستان، غرب هیمالیا، آسیای مرکزى و شرق نواحى مدیترانه ای رویش دارند. چوچاق در نواحی اطراف تهران و شمال کشور مانند رامسر و نواحى ییلاقى آذربایجان و شمال شرقی مانند بندرگز و همچنین در مناطقى از خراسان، بین قوچان و مشهد، نیز رویش دارد.

چندین عامل اکولوژیکى مانند ارتفاع از سطح دریا، بافت خاک، میزان دما و بارندگی در استقرار جوامع گیاهی نقش دارند. این گیاه در شرایط مختلف اکولوژیکی پاسخ های گوناگونی به درصد پوشش و تراکم خواهد داد. بررسی ها نشان دهنده این واقعیت است که هر چه از مناطق جلگه ای به سمت ارتفاعات حرکت شود، گونه مورد بررسى از نظر درصد پوشش، تراکم و فراوانی دارای پراکنش کمترى است.

از رایج ترین تمهیدات فیزیولوژى پس از برداشت گیاهان دارویی، عملیات خشک کردن اندام های گیاهی دارویی جمع آوری شده است. به طوری که اولین قدم در عملیات پس از برداشت جهت اجتناب از کاهش مواد ارزشمند این گیاهان فسادیذیر، حذف آب است. این فرآیند یکی از روش های نگهداری محصولات به شمار می رود که از کاربرد مقدار معینی از حرارت در شرایط کنترل شده به منظور خارج کردن مقدار معینى از آب موجود در محصول که از طریق تبخیر (یا در مورد خشک کردن انجمادى به صورت تصعید)، تا حد رسیدن به یک آستانه خاص است تا با توقف فعالیت هاى آنزیمى میکروارگانیسم ها و مخمرها، بتوان محصولات را براى مدت طولانى انبار کرد.

پاورپوینت گیاه دارویی چوچاق شامل:

  • مقدمه

  • گیاه شناسی چوچاق

  • اکولوژی و پراکنش گونه گیاه چوچاق

  • اهمیت گیاه چوچاق

  • ترکیب های شیمیایی گیاه چوچاق

  • خواص دارویی گیاه چوچاق

  • فرآوری گیاه چوچاق

  • نتیجه گیری

  • منابع

۵۵۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *