خانه / دانلود / پاورپوینت معرفی و بررسی فضای طارمه

پاورپوینت معرفی و بررسی فضای طارمه

پاورپوینت معرفی و بررسی فضای طارمه

 

پاورپوینت معرفی و بررسی فضای طارمه

پاورپوینت معرفی و بررسی فضای طارمه شامل ۲۲ اسلاید با فرمت PPT است که به معرفی و بررسی انواع طارمه می پردازد. این فایل به صورت اختصاصی توسط تیم تحریریه سایت پروژه ها تهیه و تنظیم شده است.

گوشه ای از توضیحات:

ریشە لغوی طارمه، معرب تارم یا خرگاه بوده و به معنی خانه چوبی است. در معماری بوشهر فرم ساختمان ها مکعبی با حیاط مرکزی است که اطراف آنرا فضاهای طارمه و شناشیل دربرگرفته و در ارتباط بصری مستقیم با فضای بیرون خانه است. به این ترتیب طارمه یا رواق فضایی نیمه باز و مسقف ساخته شده با عناصر چوبی است که همانند شناشیل به فضای داخلی متصل بوده و با اتصال به حیاط به عنوان دودکش عمل می کنند.

ازلحاظ کاربرد معماری، طارمه فضایی مسقف و از یک جبهه غیر محصور است. این فضا به عنوان نشیمن موقت فصلی، دالان و فضای ارتباط دهنده چندین فضای مجاور مورداستفاده قرار می گیرد. یکی دیگر از کاربردهای طارمه، استراحت شبانه است. با توجه به برونگرایی ساختمان های بوشهر، طارمه و شناشیل به عنوان عامل ارتباط بصری ساختمان با محیط اطراف محسوب می شود. برخلاف طبقه همکف که فضاهای آن در ارتباط مستقیم با حیاط هستند، در طبقات بالاتر متداول ترین عنصر جهت ایجاد دسترسی و ارتباط میان فضاها، فضاهای نیمه باز طارمه و شناشیل است.

جهت گیری طارمه خارجی و محل استقرار آن براساس دریا صورت گرفته است. به عبارت دیگر، جهت گیری طارمه در ساختمان براساس جبهه جغرافیایی قرارگیری دریا (شمال یا غرب) بوده و برای دریافت باد غالب از سمت دریا درنظر گرفته شده است. تنها استثنا در این مورد عمارت جهان فرد است که در میانه بافت قرار داشته و طارمۀ آن در ضلع شرقی است. به این ترتیب و با توجه به آنکه جهت باد غالب بوشهر از غرب و شمال غربی است، در همه نمونه های ساحلی، جهت گیری طارمه ها رو به دریا و به سمت شمال غربی و غرب می باشد.

پاورپوینت معرفی و بررسی فضای طارمه شامل:

  • تعریف طارمه

  • انواع طارمه

  • عملکرد اقلیمی طارمه

  • عملکرد معماری طارمه

  • ایجاد محرمیت

  • هندسه و تناسبات طارمه

  • جهت قرارگیری طارمه

  • نتیجه گیری

  • منابع

۷۳۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *